tirsdag 19. juni 2007

Kjolen er ferdig!

Her er kjolen ferdig, har berre att ca ein million trådar å feste. Det er ikkje min favorittaktivitet...

Men det må berre gjerast!

I dette tilfellet tok det ein dag før eg vart ferdig, det var så mykje anna som måtte takast innimellom;)

Før toving var kjolen 60 cm opp til halsringinga, etter ei runde på kort 40gradersprogram er det ca 28 cm att.

Vidda er berre akkurat stor nok, og så eg som tenkte at dette vart veldig stort!



Prøvelappen krympa til halv størrelse, og det var jammen ikkje langt unna at kjolen også gjorde det. I dag skal eg kjøpe knappar til å ha på skuldrane, og så er det berre å vente på at sommarvarmen skal ta ein pause så vi kan prøve skikkelig;)



















Og så vil eg berre vise fram mottakaren av kjolen/tunikaen:) Her i settet eg starta på i jula, og fullførte i februar!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kjolen ble råååtøff. Stilig med alle de stripene. som mamma så får det meg til å juble av alle de hærrlige fargene du har valgt og så er det så enkelt og finne strømpebukse og genser inni når høsten kommer. Håper været blir bra så kjolen kan brukes masse. Mange hilsner fra trøndelag :)

Hilde C. sa...

For en herlig kjole du har strikket - jeg syns fargene er kjempeflotte. For ikke å snakke om mottageren - hun er jo utrolig søt :-)

Anonym sa...

Kjempesøt kjole! Flotte farger, en kjole til å bli glad av!

Men toving er risikosport ja, det er ikke lett å beregne krympingen på forhånd... Har fått meg noen overraskelser jeg også ;o)

Anonym sa...

Jeg vil ha slik kjole!!!

Anonym sa...

Kjempenydelig ble den kjolen ja:-D
Det var det jeg trodde;-)

Den passer nok i høst også... bank i bordet!

Anonym sa...

Den kjolen falt jeg pladask for!!! God st.hansfeiring til deg og dine:-)

amylin sa...

Se der var kjoklen ferdig, ja. Flott ble den. Ordentlig fargerik og frisk.