torsdag 28. oktober 2010

Skal vi klage litt?

Jammen er det godt at vi ikkje skal ut og reise. Det er smart å halde seg heime, då veit vi kva vi har å forhalde oss til, og kan klage på kjende og kjære ting, som for mykje regn og vind, eller for tidleg snø....

I VG fann eg ei liste over kva turistar klagar over. For eksempel var det klaga på at det var for lite kenguruar i byen i Sydney.


Eg låner glatt frå VG:
En britisk turist skal helt seriøst ha klaget over at det var for mye sand på stranden. En annen var forferdet over å se fisk i sjøen.

«Ingen fortalte oss at det kunne være fisk i sjøen. Barna ble redde» klaget han.

Enkelte bristiske turister har muligens noe å lære om naturen. I hvert fall han som klaget over myggen:

«Jeg fikk myggstikk. Ingen fortalte meg at myggen kunne stikke.»

En annen britisk turist på hotell i Australia klaget på at suppen hans var for tyktflytende og sterk, uten å skjønne at han hadde forsynt seg av sausenebbet.

En britisk kvinne har anklaget hotellet for at hun ble gravid mens hun overnattet der.

«Jeg og min forlovede bestilte et rom med to senger. I stedet fikk vi et rom med dobbeltseng. Nå holder vi dere ansvarlige for at jeg er gravid. Det ville aldri skjedd dersom vi hadde fått det rommet vi bestilte,» klaget hun.

Andre briter har klaget på for mange spanjoler i Spania og for mye karri på restauranter i India.


Ingen kommentarer: